Gegevens en Klachten

J. Campos
Kvk: 75536633
BIG-nummer: 99925485902

Aangesloten bij de beroepsvereniging 'Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde' (KNMT).

Heeft u een klacht over uw tandarts?

Het kan gebeuren dat u vindt dat u onjuist bent geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u dit met uw tandarts bespreekt.

Gesprek

Een gesprek biedt gelegenheid om uw ongenoegen kenbaar te maken. Zo een gesprek kan verheldering geven. Uw tandarts kan u uitleggen hoe en waarom voor een bepaalde gang van zaken gekozen is. Vaak komt men door middel van het gesprek gezamenlijk tot een oplossing.

Second opinion

Indien het vertrouwen nog onvoldoende hersteld is, heeft u de mogelijkheid om aan een andere tandarts een second opinion te vragen over de situatie. Deze tweede mening kan uw mening bevestigen, nuanceren of u kunt er geheel nieuwe inzichten door verkrijgen. Wellicht kan deze second opinion een heroverweging van uw standpunt teweeg brengen.

Klachtenregeling

Indien het niet is gelukt om na een gesprek of second opinion samen tot overeenstemming te komen, dan kunt u gebruik maken van de KNMT klachtenregeling. De KNMT klachtenregeling heeft een klachtenfunctionaris die kan bemiddelen tussen u en uw behandelaar. Zij kunnen advies geven en hulp bieden. Tevens zullen zij samen met u de mogelijkheden bespreken om uw klacht adequaat op te lossen. Daarnaast kunnen zij advies geven om uw klacht te laten beoordelen door de KNMT Klachtenonderzoekscommissie.

Zie voor meer informatie

De KNMT klachtenregeling is in lijn met de Wet Kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) en is goedgekeurd door de Consumentenbond.

Geschillencommissie

Indien bovenstaande mogelijkheden niet tot een bevredigende oplossing hebben geleid, kunt u zich wenden tot de Geschilleninstantie Mondzorg. Voor behandeling door de Geschilleninstantie Mondzorg bent u €75,- eigen bijdrage verschuldigd.